newsletter

Technologie

Zobacz również

VARIA

Zapytaj, o(d)powiemy! Opiekunowie wystaw w nowej roli

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

W Galerii Bunkier Sztuki podjęliśmy wyzwanie zaangażowania opiekunów wystaw (potocznie nazywanych osobami pilnującymi) i włączenia ich do kreatywnych działań oraz bliskiego kontaktu z publicznością...

VARIA

Projekt Sztuka24h - sztuka dostępna przez całą dobę

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

Sztuka24h to nie tylko stworzona i prowadzona przez Galerię Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki wirtualna baza zasobów dydaktycznych dotyczących sztuki współczesnej. To platforma swobodnej wymiany m...

GAMIFIKACJA

Invisible Playground pod ostrzałem pytań

Autor: Michał Grelewski

Z Jennifer Aksu i Sebastianem Quack (Invisible Playground) - kuratorami festiwalu gier w przestrzeni publicznej PlayPublik.rozmawia Michał Grelewski.

VARIA

Czy jest w tym tekście jeszcze autor? Cyfrowe zlepki, postprodukty, kolaże.

Autor: Andrzej Pająk

Przeczytaj, jak zjawisko postprodukcji opisywane przez Nicolasa Bourriauda w kontekście sztuki nowoczesnej, odnosi się również do tekstów funkcjonującego w Internecie.

TEATR

Łódzkie wspiera kulturę!

Autor: RPO WŁ

Nocowaliście kiedyś na zamku w Uniejowie? A może delektowaliście się dźwiękiem organów w Filharmonii Łódzkiej? Albo oglądaliście znakomity spektakl w Teatrze Wielkim w Łodzi? Jeśli tak, to czy zast...

APLIKACJE MOBILNE

Po co instytucjom kultury Snapchat?

Autor: Patrycja Musiał

Snapchat stał się w ostatnim czasie niezwykle popularną aplikacją na urządzenia mobilne. Używany dotychczas do przesyłania prywatnych zdjęć i kilkusekundowych filmików, natychmiast został zaadopto...

VARIA

Ukraina państwem nowoczesnej kultury?

Autor: Anna Rumiantseva - Guides4Art

Czy Ukraina jest atrakcyjnym miejscem dla turystów, zainteresowanych zwiedzaniem zabytkowych miejsc przy zastosowaniu nowych technologii? Jak wygląda sytuacja z platformami informacyjnymi oraz apli...

APLIKACJE MOBILNE

Skąd mam wiedzieć o nowych technologiach zwiedzając muzeum?

Autor: Zuzanna Pawilkowska / Redakcja IwK

Zwiedzając polskie muzea łatwo zauważyć, że nowoczesne technologie w instytucjach kultury są coraz popularniejsze. To wielki plus. Odbiorca staje się dzięki nim bardziej zaangażowany, świadomy, mo...

ROZMOWY

Nowe technologie w kulturze są jedynie środkiem, a nie celem

Autor: Katarzyna Maniak

Jestem głęboko przekonana, że powinniśmy myśleć o technologiach dla instytucji kultury jako możliwych środkach do osiągnięcia istotnego z punktu widzenia instytucji (i jej misji) celu, a nie jako o...

VARIA

Crowdfunding w muzeach

Autor: Zuzanna Stańska

Crowdfunding jest formą crowdsourcingu, która polega na finansowaniu różnego rodzaju projektów przez społeczność, która jest wokół tych projektów zorganizowana. Tego typu akcje charakteryzują się d...

Android

Android
Najpopularniejszy system operacyjny przeznaczony na urządzenia mobilne, np. smartfony i tablety. Wykorzystywany m.in. w telefonach marki Samsung, LG czy Sony.

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna
Oprogramowanie przeznaczone na urządzenia mobilne, np. smartfony i tablety, dystrybuowane zazwyczaj za pośrednictwem „sklepów” (np. Google Play, App Store czy Windows Phone Store).

Aplikacja webowa

Aplikacja webowa
Program komputerowy, z którego użytkownik może korzystać za pomocą przeglądarki internetowej. Jest rozbudowaną formą serwisu internetowego – umożliwia interakcję oraz modyfikację treści.

App Store

App store
Serwis internetowy służący do dystrybucji aplikacji mobilnych wspierających system iOS, w który wyposażone są m.in. iPad czy iPhone. Sklep, własność koncernu Apple, powstał w lipcu 2008 roku.

Artsourcing

Artsourcing
Część crowdsourcingu, w której publiczność motywowana jest przez instytucję do twórczego działania na jej rzecz, np. zaprojektowania logotypu, nagrania filmu czy napisania scenariusza.

ATL (Above the Line)

Atl
Obszar działań marketingowych prowadzonych za pośrednictwem tradycyjnych nośników – radio, prasa telewizja, nośniki outdoor i indoor.

Audio Guide

Audioguide
Urządzenie głosowe, które umożliwia samodzielne zwiedzanie instytucji kultury, np. muzeów lub atrakcji turystycznych czy nawet całych miast.

Audiodeskrypcja

Audiodeskrypcja
Dźwiękowy opis treści wizualnych, adresowany głównie do osób z niepełnosprawnością wzroku. Pierwowzorem audiodeskrypcji były tzw. tyflofilmy, czyli opisy dotyczące scenografii filmowej, emitowane między partiami dialogów.

Banner

Banner
Jeden z najpopularniejszych formatów reklamowy internetowej i mobilnej. To graficzna prezentacja treści, która przekierowuje użytkownika do serwisu WWW reklamodawcy, formularza zapytania ofertowego czy profilu w mediach społecznościowych.

BBOS

Bbos
System operacyjny przeznaczony na urządzenia mobilne marki BlackBerry. Aplikacje wspierające serwis dostępne są na platformie BlackBerry World.
« 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11
INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje