Banner
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
Banner
Jeden z najpopularniejszych formatów reklamowy internetowej i mobilnej. To graficzna prezentacja treści, która przekierowuje użytkownika do serwisu WWW reklamodawcy, formularza zapytania ofertowego czy profilu w mediach społecznościowych. Sektor rozwija się bardzo dynamicznie, firma PwC prognozuje, że w 2018 roku reklama internetowa wyprzedzi w Polsce telewizyjną . Kampania bannerowa może być rozliczana w jednym z formatów: CPM (cost per mile) , CPC (cost per click) , CPA (cost per action) czy flat fee .
Mnogość reklam internetowych skutkuje tzw. ślepotą bannerową, czyli niezamierzonym lekceważeniem przekazów reklamowych umieszczonych w serwisie. Branżowy portal Marketing przy Kawie radzi „Czym leczyć ślepotę bannerową” . Jak przekonują specjaliści, sposobem na poprawę efektywności kampanii może być tzw. reklama kontekstowa – „»Ślepota bannerowa« to stereotyp?” .
Najnowszy trend w obszarze kampanii bannerowej to reklama responsywna, czyli stworzona zgodnie z zasadami Responsive Web Design . Blogerka serwisu GoMobi poświęciła responsive ads szczegółowy artykuł ( „Responsive ads – kolejny przełom w reklamie !”). Nowatorski przykład reklamy dostosowującej się do położenia urządzenia mobilnego to kampania „ Mercedes all terrain banner ”.
W 2012 roku telewizja HBO wykorzystała kampanię bannerową na urządzeniach mobilnych do promocji serialu „Newsroom”. Interesujące case study opisał serwis Nowy Marketing – „Promocja Newsroomu, najnowszej produkcji HBO” .