newsletter

Banner

Banner
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Banner

Jeden z najpopularniejszych formatów reklamowy internetowej i mobilnej. To graficzna prezentacja treści, która przekierowuje użytkownika do serwisu WWW reklamodawcy, formularza zapytania ofertowego czy profilu w mediach społecznościowych. Sektor rozwija się bardzo dynamicznie, firma PwC prognozuje, że  w 2018 roku reklama internetowa wyprzedzi w Polsce telewizyjną. Kampania bannerowa może być rozliczana w jednym z formatów: CPM (cost per mile), CPC (cost per click), CPA (cost per action) czy flat fee.

Mnogość reklam internetowych skutkuje tzw. ślepotą bannerową, czyli niezamierzonym lekceważeniem przekazów reklamowych umieszczonych w serwisie. Branżowy portal Marketing przy Kawie radzi „Czym leczyć ślepotę bannerową”. Jak przekonują specjaliści, sposobem na poprawę efektywności kampanii może być tzw. reklama kontekstowa„»Ślepota bannerowa«  to stereotyp?”.

Najnowszy trend w obszarze kampanii bannerowej to reklama responsywna, czyli stworzona zgodnie z zasadami Responsive Web Design. Blogerka serwisu GoMobi poświęciła responsive ads szczegółowy artykuł („Responsive ads – kolejny przełom w reklamie!”). Nowatorski przykład reklamy dostosowującej się do położenia urządzenia mobilnego to kampania „Mercedes all terrain banner”.

W 2012 roku telewizja HBO wykorzystała kampanię bannerową na urządzeniach mobilnych do promocji serialu „Newsroom”. Interesujące case study opisał serwis Nowy Marketing„Promocja Newsroomu, najnowszej produkcji HBO”

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje