CPS (cost per sale)
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
CPS (cost per sale)
Efektywnościowy model rozliczania kampanii internetowej, w którym reklamodawca płaci za dokonanie zakupów w serwisie internetowym. Użytkownik przechodzi do portalu zakupów internetowych po kliknięciu w reklamę. Cost per sale jest jednym z wariantów modelu CPA (cost per action), czyli pobierania opłat za wykonanie pożądanego przez reklamodawcę działania. Inne przykłady CPA to dołączenie do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego czy obejrzenie filmu. Obok CPA stosowane są również modele: CPC (cost per click) i CPM (cost per mille).
Model CPS jest angażowany do kampanii podmiotów e-commerce i m-commerce (mobile commerce), czyli sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu i urządzeń przenośnych. Serwis Nowy Marketing opisuje „Dylemat e-sklepów: strona mobilna, responsywna czy aplikacja?” . Rosnąca smartfonizacja wpływa na nawyki użytkowników i wymagania względem świadczonych usług. Artykuł Marka Dornowskiego „Smartmoney – czyli dlaczego smartfony zmieniają reklamę?” tłumaczy, dlaczego w strategii marketingowej nie może zabraknąć działań w kanale mobilnym.