newsletter

BYOD (Bring Your Own Device)

Byod
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Bring Your Own Device (BYOD)

W kontekście instytucji kultury odnosi się do zjawiska korzystania z własnych urządzeń (np. smartfonów i tabletów) wyposażonych w oprogramowanie lub współpracujących z technologiami udostępnianymi przez organizację. Aplikacje mobilne, mobile tagging (NFC, fotokody) czy smart bluetooth – użytkownicy za pomocą własnych urządzeń przenośnych mogą np. zapoznawać się z dodatkowymi informacjami na temat eksponatów, obejrzeć materiały multimedialne czy wziąć udział w grze.

Nowoczesne technologie mogą stanowić wsparcie dla tradycyjnych rozwiązań, np. audioguide’ów. Audioprzewodnik po Parku i Domu Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli w formie aplikacji mobilnej (na systemy Android i iOS) zwiedzający może zainstalować samodzielnie i wzbogacić tradycyjne zwiedzanie o multimedialną wycieczkę. Bogatszy kontakt z kulturą, dzięki technologii NFC – Near Field Communication zapewnia również Muzeum Narodowe Bardo w Tunisie. Zeskanowanie etykiety NFC udostępnia dodatkowe informacje na temat oglądanych eksponatów.

Z możliwości, które oferują rozwiązania mobilne, korzystają z powodzeniem również organizatorzy wydarzeń kulturalnych. Dzięki aplikacji mobilnej Przystanek Woodstock 2014 fani muzyki mogli wziąć udział w grze opartej na geolokalizacji – „check-iny” były nagradzane odznakami wymienialnymi na nagrody.

W ogólnym ujęciu termin Bring Your Own Device odnosi się do przynoszenia własnych urządzeń do miejsca pracy i realizacji za ich pośrednictwem zawodowych obowiązków.

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje