newsletter

Zobacz również:

Reklama behawioralna (targetowanie behawioralne)

Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Reklama behawioralna (targetowanie behawioralne)

Rodzaj przekazu adresowany jest do odbiorców, którzy wykonali w sieci określone działania, np. odwiedzali dane serwisy, poszukiwali informacji za pośrednictwem wyszukiwarki czy dokonali zakupu . Informacje wykorzystywane w targetowaniu behawioralnym bazują w znacznej mierze na plikach cookies . Przekaz emitowany jest wyłącznie internaucie, który spełnia kryteria behawioralne. Targetowanie może być stosowane w przypadku kampanii bannerowej oraz w e-mail marketingu. W 2009 roku firma Network Advertising Initiative opublikowała badania „The Value of Behavioral Targeting” , z których wynika m.in., że reklama targetowana behawioralnie jest dwukrotnie skuteczniejsza od adresowanej do wielkiej rzeszy niesprecyzowanych odbiorców. Trzy lata później branżowy serwis Nowy Marketing odpowiadał, czy „Reklamy targetowane behawioralnie pomagają wyłowić z sieci klienta?”.

Rosnąca popularność urządzeń mobilnych stworzyła nowe możliwości reklamie behawioralnej. Dzięki geolokalizacji kryteria emisji przekazu będzie można precyzować nie tylko w oparciu o wykonane działania, ale również lokalizację użytkownika ( „Reklama behawioralna 3.0” ).

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje