newsletter

Zobacz również

ROZWÓJ WIDOWNI

Zapytaj, o(d)powiemy! Opiekunowie wystaw w nowej roli

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

W Galerii Bunkier Sztuki podjęliśmy wyzwanie zaangażowania opiekunów wystaw (potocznie nazywanych osobami pilnującymi) i włączenia ich do kreatywnych działań oraz bliskiego kontaktu z publicznością...

ROZWÓJ WIDOWNI

Projekt Sztuka24h - sztuka dostępna przez całą dobę

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

Sztuka24h to nie tylko stworzona i prowadzona przez Galerię Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki wirtualna baza zasobów dydaktycznych dotyczących sztuki współczesnej. To platforma swobodnej wymiany m...

GAMIFIKACJA

Invisible Playground pod ostrzałem pytań

Autor: Michał Grelewski

Z Jennifer Aksu i Sebastianem Quack (Invisible Playground) - kuratorami festiwalu gier w przestrzeni publicznej PlayPublik.rozmawia Michał Grelewski.

INTERNET

Czy jest w tym tekście jeszcze autor? Cyfrowe zlepki, postprodukty, kolaże.

Autor: Andrzej Pająk

Przeczytaj, jak zjawisko postprodukcji opisywane przez Nicolasa Bourriauda w kontekście sztuki nowoczesnej, odnosi się również do tekstów funkcjonującego w Internecie.

DIGITALIZACJA

Łódzkie wspiera kulturę!

Autor: RPO WŁ

Nocowaliście kiedyś na zamku w Uniejowie? A może delektowaliście się dźwiękiem organów w Filharmonii Łódzkiej? Albo oglądaliście znakomity spektakl w Teatrze Wielkim w Łodzi? Jeśli tak, to czy zast...

APLIKACJE MOBILNE

Po co instytucjom kultury Snapchat?

Autor: Patrycja Musiał

Snapchat stał się w ostatnim czasie niezwykle popularną aplikacją na urządzenia mobilne. Używany dotychczas do przesyłania prywatnych zdjęć i kilkusekundowych filmików, natychmiast został zaadopto...

INTERNET

Ukraina państwem nowoczesnej kultury?

Autor: Anna Rumiantseva - Guides4Art

Czy Ukraina jest atrakcyjnym miejscem dla turystów, zainteresowanych zwiedzaniem zabytkowych miejsc przy zastosowaniu nowych technologii? Jak wygląda sytuacja z platformami informacyjnymi oraz apli...

APLIKACJE MOBILNE

Skąd mam wiedzieć o nowych technologiach zwiedzając muzeum?

Autor: Zuzanna Pawilkowska / Redakcja IwK

Zwiedzając polskie muzea łatwo zauważyć, że nowoczesne technologie w instytucjach kultury są coraz popularniejsze. To wielki plus. Odbiorca staje się dzięki nim bardziej zaangażowany, świadomy, mo...

ROZWÓJ WIDOWNI

Nowe technologie w kulturze są jedynie środkiem, a nie celem

Autor: Katarzyna Maniak

Jestem głęboko przekonana, że powinniśmy myśleć o technologiach dla instytucji kultury jako możliwych środkach do osiągnięcia istotnego z punktu widzenia instytucji (i jej misji) celu, a nie jako o...

ROZWÓJ WIDOWNI

Crowdfunding w muzeach

Autor: Zuzanna Stańska

Crowdfunding jest formą crowdsourcingu, która polega na finansowaniu różnego rodzaju projektów przez społeczność, która jest wokół tych projektów zorganizowana. Tego typu akcje charakteryzują się d...

Całe Pompeje w jednej aplikacji

Autor: Paulina Pospieszalska Data publikacji: 27.07.2015
Starożytne Pompeje , życie w cieniu wulkanu , wystawa , Stadion Narodowy , Samsung , audio przewodnik , Warszawa , aplikacja

Ostatnio miałam przyjemność obejrzeć wystawę na Stadionie Narodowym dotyczącą starożytnych Pompejów i przy okazji pobrałam aplikacje uzupełniającą całą wycieczkę. Muszę przyznać, że aplikacja jest świetna, bardzo przejrzysta i idealnie pasuje do charakteru wystawy.

Na początku po uruchomieniu aplikacji mamy tylko 4 elementy do wyboru: grę, informacje o wystawie, audio przewodnik i mapkę wystawy. W zakładce „o wystawie” jest właściwie wszystko czego potrzebowałam, żeby dotrzeć na stadion: dojazd wszystkimi środkami transportu, mapkę z Google Maps, godziny otwarcia, a nawet możliwość kupienia biletów – ta opcja przekierowuje nas na stronę ekobilet.pl.

W zakładce „audio guide” dostępne są nagrania z opisami poszczególnych etapów wystawy, przydatna opcja, bo zwiedzając indywidualnie nie dostajemy przewodnika, jak dzieje się to w przypadku zorganizowanych grup. Plan wystawy natomiast zawiera niedużą mapkę z poszczególnymi pomieszczeniami zaznaczonymi numerkami, po kliknięciu w nie wyświetla się informacja o poszczególnych eksponatach widocznych w danym pokoju oraz możliwość włączenia audio przewodnika. Wszystko jest dobrze przemyślane i w ten sposób plan wystawy wydaje się logiczny i prosty, choć zwiedzając miałam pewne trudności z odnalezieniem się w terenie.

Jedyne czego mi tutaj brakuje to możliwość zminimalizowania mapy, co jako pierwsze instynktownie próbowałam zrobić, oraz odniesienie obszaru wystawy do całego planu stadionu, co też było dla mnie istotne, gdy nie wiedziałam, skąd przyszłam. Na mapie warto by też zaznaczyć toalety. Całość aplikacji uzupełnia gra, w której zbiera się punkty za każde wykonane zadanie. Są tam puzzle, labirynt, łączenie w pary i inne krótkie zabawy, związane z tematem starożytnych Pompejów.

Na ekranie startowym pod ikonami z poszczególnymi zakładkami wklejona jest grafika z miastem i wybuchającym wulkanem, wszystko utrzymane jest w pomarańczowo-brązowej kolorystyce.

Aplikacja naprawdę dobrze uzupełnia wystawę i komponuje się z całością wykonania. Każdemu, kto jeszcze nie był na Pompejach na Stadionie Narodowym mogę śmiało polecić całą wystawę ale koniecznie w zestawie z aplikacją, bo to znacznie ułatwia zwiedzanie. A wystawa czynna jest jeszcze do października 2015 roku więc spokojnie zdążycie, wystarczą niecałe 2 godziny żeby dokładnie wszystko zwiedzić.

0.0
INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje