newsletter

Zobacz również

VARIA

Zapytaj, o(d)powiemy! Opiekunowie wystaw w nowej roli

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

W Galerii Bunkier Sztuki podjęliśmy wyzwanie zaangażowania opiekunów wystaw (potocznie nazywanych osobami pilnującymi) i włączenia ich do kreatywnych działań oraz bliskiego kontaktu z publicznością...

ROZWÓJ WIDOWNI

Projekt Sztuka24h - sztuka dostępna przez całą dobę

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

Sztuka24h to nie tylko stworzona i prowadzona przez Galerię Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki wirtualna baza zasobów dydaktycznych dotyczących sztuki współczesnej. To platforma swobodnej wymiany m...

VARIA

Invisible Playground pod ostrzałem pytań

Autor: Michał Grelewski

Z Jennifer Aksu i Sebastianem Quack (Invisible Playground) - kuratorami festiwalu gier w przestrzeni publicznej PlayPublik.rozmawia Michał Grelewski.

LITERATURA CYFROWA

Czy jest w tym tekście jeszcze autor? Cyfrowe zlepki, postprodukty, kolaże.

Autor: Andrzej Pająk

Przeczytaj, jak zjawisko postprodukcji opisywane przez Nicolasa Bourriauda w kontekście sztuki nowoczesnej, odnosi się również do tekstów funkcjonującego w Internecie.

ROZWÓJ WIDOWNI

Łódzkie wspiera kulturę!

Autor: RPO WŁ

Nocowaliście kiedyś na zamku w Uniejowie? A może delektowaliście się dźwiękiem organów w Filharmonii Łódzkiej? Albo oglądaliście znakomity spektakl w Teatrze Wielkim w Łodzi? Jeśli tak, to czy zast...

SOCIAL MEDIA

Po co instytucjom kultury Snapchat?

Autor: Patrycja Musiał

Snapchat stał się w ostatnim czasie niezwykle popularną aplikacją na urządzenia mobilne. Używany dotychczas do przesyłania prywatnych zdjęć i kilkusekundowych filmików, natychmiast został zaadopto...

APLIKACJE MOBILNE

Ukraina państwem nowoczesnej kultury?

Autor: Anna Rumiantseva - Guides4Art

Czy Ukraina jest atrakcyjnym miejscem dla turystów, zainteresowanych zwiedzaniem zabytkowych miejsc przy zastosowaniu nowych technologii? Jak wygląda sytuacja z platformami informacyjnymi oraz apli...

APLIKACJE MOBILNE

Skąd mam wiedzieć o nowych technologiach zwiedzając muzeum?

Autor: Zuzanna Pawilkowska / Redakcja IwK

Zwiedzając polskie muzea łatwo zauważyć, że nowoczesne technologie w instytucjach kultury są coraz popularniejsze. To wielki plus. Odbiorca staje się dzięki nim bardziej zaangażowany, świadomy, mo...

ROZMOWY

Nowe technologie w kulturze są jedynie środkiem, a nie celem

Autor: Katarzyna Maniak

Jestem głęboko przekonana, że powinniśmy myśleć o technologiach dla instytucji kultury jako możliwych środkach do osiągnięcia istotnego z punktu widzenia instytucji (i jej misji) celu, a nie jako o...

ROZWÓJ WIDOWNI

Crowdfunding w muzeach

Autor: Zuzanna Stańska

Crowdfunding jest formą crowdsourcingu, która polega na finansowaniu różnego rodzaju projektów przez społeczność, która jest wokół tych projektów zorganizowana. Tego typu akcje charakteryzują się d...

Aplikacja Festiwalu Sacrum Profanum

Autor: Edyta Jantos Data publikacji: 23.06.2015
Sacrum Profanum , festiwal , Kraków , muzyka klasyczna , muzyka współczesna , Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Festiwal organizowany co roku w Krakowie to ambitny projekt, który łączy ze sobą kontrastową muzykę współczesną z klasyczną i robi to na najwyższym, Europejskim poziomie. Taką też, dopiętą na ostatni guzik, aplikacje mobilną proponują nam twórcy festiwalu.

Przy pierwszym kontakcie, w oczy rzuca się kompletnie achromatyczny design, poza zdjęciami czy filmami z poprzednich edycji, wszystkie elementy są czarno-białe. Ekran powitalny jest bardzo przejrzysty, obraz w tle tworzy efekt głębi, co również jest przyjemne dla oka, a kwadraty ułożone „w karo” odsyłają do odpowiednich funkcji. Aplikacja zawiera prawie wszystkie informacje dostępne również na stronie festiwalu , jest więc dosyć obszerna. Po kilku lub kilkunastu minutach od jej pierwszego uruchomienia widać, że ta mnogość informacji ułożona jest w logiczny plan: na początku mamy informacje o programie tegorocznej edycji z podziałem na koncerty lub na cykle, następnie możemy przejrzeć informacje o wykonawcach muzyki współczesnej lub kompozytorach klasycznych, którzy pojawią się na tegorocznej edycji. Pozostałe kafelki odsyłają do informacji o biletach, aktualnościach, miejscach koncertów itp. Aplikacja jest też dostępna w wersji angielskiej, a zmiana języka jest błyskawiczna i intuicyjna – ikonka znajduje się w prawym górnym rogu ekranu powitalnego.

To, co uważam, że powinno zostać poprawione , to jedna zbiorcza mapka ze wszystkimi punktami biletów i miejscami koncertów, a nie sześć pojedynczych. Chcąc kupić bilet w Krakowie, jest mi o wiele łatwiej, jeśli mogę oszacować położenie najbliższego punktu biletowego, a nie sprawdzać po kolei adres każdego z nich. Może jeszcze dodałabym informacje o parkingach przy każdym z miejsc koncertowych, ale to już taki drobny dodatek, bez którego można się obejść.

Moja kolejna drobna sugestia, to udostępnienie wersji dla słabowidzących. Mimo ciemnego tła i białych liter, czcionka jest raczej zbyt mała i wąska, by była widoczna dla niepełnosprawnych. Myślę, że ta uwaga zasługuje na rozważenie, zwłaszcza że projekt dofinansowano z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Podsumowując, aplikacja zachwyca swoją grafiką i achromatycznymi barwami. Jest prosta w obsłudze i zawiera mnóstwo przydatnych informacji. Podczas jej używania zauważyłam, że informacja o adresach poszczególnych koncertów zawarta jest w kilku miejscach, co bardzo ułatwia jej odnalezienie – duży plus. Uważam, że twórcy naprawdę dobrze się spisali, a design aplikacji świetnie oddaje doniosły charakter całego festiwalu.

0.0
INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje