newsletter

Zobacz również

VARIA

Zapytaj, o(d)powiemy! Opiekunowie wystaw w nowej roli

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

W Galerii Bunkier Sztuki podjęliśmy wyzwanie zaangażowania opiekunów wystaw (potocznie nazywanych osobami pilnującymi) i włączenia ich do kreatywnych działań oraz bliskiego kontaktu z publicznością...

ROZWÓJ WIDOWNI

Projekt Sztuka24h - sztuka dostępna przez całą dobę

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

Sztuka24h to nie tylko stworzona i prowadzona przez Galerię Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki wirtualna baza zasobów dydaktycznych dotyczących sztuki współczesnej. To platforma swobodnej wymiany m...

GAMIFIKACJA

Invisible Playground pod ostrzałem pytań

Autor: Michał Grelewski

Z Jennifer Aksu i Sebastianem Quack (Invisible Playground) - kuratorami festiwalu gier w przestrzeni publicznej PlayPublik.rozmawia Michał Grelewski.

INTERNET

Czy jest w tym tekście jeszcze autor? Cyfrowe zlepki, postprodukty, kolaże.

Autor: Andrzej Pająk

Przeczytaj, jak zjawisko postprodukcji opisywane przez Nicolasa Bourriauda w kontekście sztuki nowoczesnej, odnosi się również do tekstów funkcjonującego w Internecie.

DIGITALIZACJA

Łódzkie wspiera kulturę!

Autor: RPO WŁ

Nocowaliście kiedyś na zamku w Uniejowie? A może delektowaliście się dźwiękiem organów w Filharmonii Łódzkiej? Albo oglądaliście znakomity spektakl w Teatrze Wielkim w Łodzi? Jeśli tak, to czy zast...

SOCIAL MEDIA

Po co instytucjom kultury Snapchat?

Autor: Patrycja Musiał

Snapchat stał się w ostatnim czasie niezwykle popularną aplikacją na urządzenia mobilne. Używany dotychczas do przesyłania prywatnych zdjęć i kilkusekundowych filmików, natychmiast został zaadopto...

INTERNET

Ukraina państwem nowoczesnej kultury?

Autor: Anna Rumiantseva - Guides4Art

Czy Ukraina jest atrakcyjnym miejscem dla turystów, zainteresowanych zwiedzaniem zabytkowych miejsc przy zastosowaniu nowych technologii? Jak wygląda sytuacja z platformami informacyjnymi oraz apli...

APLIKACJE MOBILNE

Skąd mam wiedzieć o nowych technologiach zwiedzając muzeum?

Autor: Zuzanna Pawilkowska / Redakcja IwK

Zwiedzając polskie muzea łatwo zauważyć, że nowoczesne technologie w instytucjach kultury są coraz popularniejsze. To wielki plus. Odbiorca staje się dzięki nim bardziej zaangażowany, świadomy, mo...

DIGITALIZACJA

Nowe technologie w kulturze są jedynie środkiem, a nie celem

Autor: Katarzyna Maniak

Jestem głęboko przekonana, że powinniśmy myśleć o technologiach dla instytucji kultury jako możliwych środkach do osiągnięcia istotnego z punktu widzenia instytucji (i jej misji) celu, a nie jako o...

SOCIAL MEDIA

Crowdfunding w muzeach

Autor: Zuzanna Stańska

Crowdfunding jest formą crowdsourcingu, która polega na finansowaniu różnego rodzaju projektów przez społeczność, która jest wokół tych projektów zorganizowana. Tego typu akcje charakteryzują się d...

O co chodzi z tymi hashtagami?

O co chodzi z tymi hashtagami?
Autor: Redakcja IwK Data publikacji: 18.07.2015
#hashtag , social media , instagram , Facebook

Co to właściwie jest hashtag? Spopularyzowany przez Twitter i używany w coraz większej liczbie innych miejsc hashtag, to słowo lub fraza (bez spacji i znaków interpunkcyjnych) poprzedzona znakiem #, które umożliwia internautom szybkie komunikowanie się w obszarze jednego tematu dzięki natychmiastowemu indeksowaniu oznaczonych daną frazą wiadomości.

Po raz pierwszy hashtag został użyty w 2007 roku przez Chrisa Messina, który zaproponował na Twitterze, użycie symbolu # do grupowania konwersacji i tematycznego ich łączenia w mikroblogi. Obecnie hashtagi zyskały wielką popularność i można je znaleźć w serwisach takich jak Instagram, Facebook, Pinterest, Google+, LinkedIn i Vine.


To wszystko brzmi prosto, ale odpowiedź na pytanie jak właściwie, zgodnie z netykietą używać hashtagów nie jest oczywista nawet dla tych którzy się nimi bardzo często posługują.


Na początek 3 zasady użycia hashtagów:


1. Nie łącz zbyt wielu słów w jednych hashtagu, a jeśli już musisz, to kolejne słowo zawsze rozpoczynaj wielką literą, aby fraza była czytelna.

2. Nie rób w swoich postach z każdego słowa hashtaga, wybierz tylko znaczące frazy.

3. Nie używaj popularnych hashtagów tylko dlatego, że są popularne i zależy ci na zwiększeniu zasięgu własnych treści, używaj ich tylko wtedy jeśli publikowane treści naprawdę wpisują się dobrze w temat.

Każdego dnia publikowanych jest około 2,5 miliarda postów na Facebooku, 400 milionów tweedów i 45 milionów postów na Instagramie. Tak, tak codziennie do sieci via social media trafiają miliardy treści, żeby wśród nich zyskać zainteresowanie dla naszych publikacji i trafić do odbiorców trzeba podejść do sprawy poważnie. Poważnie, czyli znów zgodnie z kolejnymi zasadami.

1. Twórz własne dyskusje i oryginalne własne hashtagi związane z twoją marką/firmą/instytucją/wydarzeniem. Pamiętaj, że im krótsza #fraza tym lepiej.

2. Dołączaj do popularnych dyskusji, dodając ich hashtagi do własnych publikowanych treści – zanim jednak to zrobisz upewnij się, że tematyka dyskusji, nie tylko jest popularna, ale naprawdę korzystna dla Twojego przekazu.

3. Sprawdzaj jakie słowa kluczowe są aktualnie popularne w twojej branży i włączaj je do swoich postów.

4. Wykorzystuj hashtagi do promowania eventów w czasie rzeczywistym publikując w trakcie ich trwania treści opatrzonestworzonym na ich potrzeby hashtagiem; #MojaWystawa, #FajneWarsztaty, #NajlepszyKoncert – jest duża szansa, że uczestnicy będą również udostępniać tak otagowane treści, co świetnie służy rozprzestrzenianiu się treści.

5. Last but not least, zawracaj uwagę na pisownie słów w używanych hashtagah.

Dal tych, którzy chcą być poważnymi graczami w kwestii hashtagów polecamy fajne narzędzie do monitorowania aktualnych trendów oraz analizy skuteczności własnych działań i nośności własnych hashtagów.

0.0
INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje