Autor: Redakcja IwK Data publikacji: 18.07.2015
#hashtag , social media , instagram , Facebook
Co to właściwie jest hashtag? Spopularyzowany przez Twitter i używany w coraz większej liczbie innych miejsc hashtag, to słowo lub fraza (bez spacji i znaków interpunkcyjnych) poprzedzona znakiem #, które umożliwia internautom szybkie komunikowanie się w obszarze jednego tematu dzięki natychmiastowemu indeksowaniu oznaczonych daną frazą wiadomości.
Po raz pierwszy hashtag został użyty w 2007 roku przez Chrisa Messina, który zaproponował na Twitterze, użycie symbolu # do grupowania konwersacji i tematycznego ich łączenia w mikroblogi. Obecnie hashtagi zyskały wielką popularność i można je znaleźć w serwisach takich jak Instagram, Facebook, Pinterest, Google+, LinkedIn i Vine.
To wszystko brzmi prosto, ale odpowiedź na pytanie jak właściwie, zgodnie z netykietą używać hashtagów nie jest oczywista nawet dla tych którzy się nimi bardzo często posługują.
Na początek 3 zasady użycia hashtagów:
1. Nie łącz zbyt wielu słów w jednych hashtagu, a jeśli już musisz, to kolejne słowo zawsze rozpoczynaj wielką literą, aby fraza była czytelna.
2. Nie rób w swoich postach z każdego słowa hashtaga, wybierz tylko znaczące frazy.
3. Nie używaj popularnych hashtagów tylko dlatego, że są popularne i zależy ci na zwiększeniu zasięgu własnych treści, używaj ich tylko wtedy jeśli publikowane treści naprawdę wpisują się dobrze w temat.
Każdego dnia publikowanych jest około 2,5 miliarda postów na Facebooku, 400 milionów tweedów i 45 milionów postów na Instagramie. Tak, tak codziennie do sieci via social media trafiają miliardy treści, żeby wśród nich zyskać zainteresowanie dla naszych publikacji i trafić do odbiorców trzeba podejść do sprawy poważnie. Poważnie, czyli znów zgodnie z kolejnymi zasadami.
1. Twórz własne dyskusje i oryginalne własne hashtagi związane z twoją marką/firmą/instytucją/wydarzeniem. Pamiętaj, że im krótsza #fraza tym lepiej.
2. Dołączaj do popularnych dyskusji, dodając ich hashtagi do własnych publikowanych treści – zanim jednak to zrobisz upewnij się, że tematyka dyskusji, nie tylko jest popularna, ale naprawdę korzystna dla Twojego przekazu.
3. Sprawdzaj jakie słowa kluczowe są aktualnie popularne w twojej branży i włączaj je do swoich postów.
4. Wykorzystuj hashtagi do promowania eventów w czasie rzeczywistym publikując w trakcie ich trwania treści opatrzonestworzonym na ich potrzeby hashtagiem; #MojaWystawa, #FajneWarsztaty, #NajlepszyKoncert – jest duża szansa, że uczestnicy będą również udostępniać tak otagowane treści, co świetnie służy rozprzestrzenianiu się treści.
5. Last but not least, zawracaj uwagę na pisownie słów w używanych hashtagah.
Dal tych, którzy chcą być poważnymi graczami w kwestii hashtagów
polecamy fajne narzędzie
do monitorowania aktualnych trendów oraz analizy skuteczności własnych działań i nośności własnych hashtagów.