newsletter

Zobacz również

APLIKACJE MOBILNE

Oddaj głos na najlepszą cyfrową innowację dla kultury!

Autor: Pracownia Otwierania Kultury

Aplikacja do muzealnego selfie, gra mobilna i paragrafowa, interaktywne narzędzie webowe - to projekty biorące udział w konkursie na najlepszą cyfrową innowację dla kultury! Projekty zostały stworz...

VARIA

Zapytaj, o(d)powiemy! Opiekunowie wystaw w nowej roli

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

W Galerii Bunkier Sztuki podjęliśmy wyzwanie zaangażowania opiekunów wystaw (potocznie nazywanych osobami pilnującymi) i włączenia ich do kreatywnych działań oraz bliskiego kontaktu z publicznością...

ROZWÓJ WIDOWNI

Projekt Sztuka24h - sztuka dostępna przez całą dobę

Autor: Ewelina Strawa-Kęsek / Bunkier Sztuki

Sztuka24h to nie tylko stworzona i prowadzona przez Galerię Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki wirtualna baza zasobów dydaktycznych dotyczących sztuki współczesnej. To platforma swobodnej wymiany m...

VARIA

Invisible Playground pod ostrzałem pytań

Autor: Michał Grelewski

Z Jennifer Aksu i Sebastianem Quack (Invisible Playground) - kuratorami festiwalu gier w przestrzeni publicznej PlayPublik.rozmawia Michał Grelewski.

INTERNET

Czy jest w tym tekście jeszcze autor? Cyfrowe zlepki, postprodukty, kolaże.

Autor: Andrzej Pająk

Przeczytaj, jak zjawisko postprodukcji opisywane przez Nicolasa Bourriauda w kontekście sztuki nowoczesnej, odnosi się również do tekstów funkcjonującego w Internecie.

VARIA

Łódzkie wspiera kulturę!

Autor: RPO WŁ

Nocowaliście kiedyś na zamku w Uniejowie? A może delektowaliście się dźwiękiem organów w Filharmonii Łódzkiej? Albo oglądaliście znakomity spektakl w Teatrze Wielkim w Łodzi? Jeśli tak, to czy zast...

SOCIAL MEDIA

Po co instytucjom kultury Snapchat?

Autor: Patrycja Musiał

Snapchat stał się w ostatnim czasie niezwykle popularną aplikacją na urządzenia mobilne. Używany dotychczas do przesyłania prywatnych zdjęć i kilkusekundowych filmików, natychmiast został zaadopto...

APLIKACJE MOBILNE

Ukraina państwem nowoczesnej kultury?

Autor: Anna Rumiantseva - Guides4Art

Czy Ukraina jest atrakcyjnym miejscem dla turystów, zainteresowanych zwiedzaniem zabytkowych miejsc przy zastosowaniu nowych technologii? Jak wygląda sytuacja z platformami informacyjnymi oraz apli...

ROZWÓJ WIDOWNI

Skąd mam wiedzieć o nowych technologiach zwiedzając muzeum?

Autor: Zuzanna Pawilkowska / Redakcja IwK

Zwiedzając polskie muzea łatwo zauważyć, że nowoczesne technologie w instytucjach kultury są coraz popularniejsze. To wielki plus. Odbiorca staje się dzięki nim bardziej zaangażowany, świadomy, mo...

ROZMOWY

Nowe technologie w kulturze są jedynie środkiem, a nie celem

Autor: Katarzyna Maniak

Jestem głęboko przekonana, że powinniśmy myśleć o technologiach dla instytucji kultury jako możliwych środkach do osiągnięcia istotnego z punktu widzenia instytucji (i jej misji) celu, a nie jako o...

8 grzechów, za które internauci nienawidzą Twojej strony

8 grzechów, za które internauci nienawidzą Twojej strony
Autor: Patrycja Musiał Data publikacji: 18.05.2015
UX, strona mobilna, strony www

O tym, że strona WWW jest naszą wizytówką w internecie, nie trzeba nikomu przypominać. Każdemu większemu i mniejszemu przedsięwzięciu kulturalnemu towarzyszy dziś witryna internetowa. Często satysfakcjonuje nas samo jej powstanie – zlecamy, akceptujemy projekt graficzny, dostarczamy zdjęcia i teksty, czekamy na wykonanie, publikujemy, a potem, jak dobrze pójdzie, aktualizujemy. Cieszymy się, a internauci... jej nienawidzą!

Jeśli traktujecie swoje strony internetowe z powagą, na jaką zasługują, proponuję sprawdzić, czy wszystko z nimi OK. Oto osiem grzechów głównych, za które internauci są w stanie wysłać nasze internetowe okno na świat do piekła, a skoro nie mogą, będą je omijać z daleka – właściwie na jedno wychodzi.
 

Grzech pierwszy: brak wersji mobilnej

Każda strona, która nie posiada wersji mobilnej, wprawia w irytację. 60% Polaków korzysta z przeglądarek na urządzeniach mobilnych. Odwiedzając witryny instytucji kulturalnych w naszym kraju, mam wrażenie, że do branży kultury ta informacja jeszcze nie dotarła. Nie mówię o małych inicjatywach, nie każdego stać na lifting www, mówię o poważnych graczach: większości muzeów narodowych, Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Zamku Królewskim na Wawelu… Ignorancja paskudnie się zemści. Kultura nieobecna w kanale mobilnym jawi się szczególnie niepoważnie dla młodszej publiczności.

 

Grzech drugi: zbyt dużo informacji tekstowych

Kocham czytać, ale niekoniecznie strony www. Zbyt dużo informacji w formie bloków tekstowych zabija ciekawość. Badania pokazują, że przeciętny internauta czyta jedynie 28% tekstu umieszczonego na stronie internetowej, za to chętnie na niej pozostaje, jeśli informacje są w innej formie (grafiki, piktogramy, wideo – najlepiej interaktywne). Zmiana formy komunikatu na wizualną może przynieść nawet czterokrotne przedłużenie obecności internautów w witrynie. Kultura obrazkowa jest faktem, nie warto go ignorować.

 

Grzech trzeci: reklamy

Nikt nie lubi reklam, to oczywiste. Ktoś powie: „Strony instytucji nie mają reklam”. Otóż nie do końca – nie mają reklam komercyjnych, ale pojawiają się wyskakujące okienka typu pop-up zachęcające do zapisania się na newsletter, warsztaty itp. Nie chodzi o to, żeby się ich natychmiast pozbyć (przecież są dość skuteczne), ale o to, żeby nie przekraczać granicy. Jeśli odwiedzając stronę internauta za każdym razem widzi ofertę newslettera, nie jest zapewne zadowolony... Przykładowo co trzeci raz byłby znośniejszy, jak również skuteczniejszy. Jeszcze sympatyczniej byłoby, gdyby pop-up nie zasłaniał całego ekranu i był łatwy do zamknięcia.


Grzech czwarty: strona zbyt długo się ładuje

Powolne ładowanie witryny jest w stanie wkurzyć każdego – 40% użytkowników zrezygnuje z odwiedzenia waszej strony, jeśli będzie się ładować dłużej niż 3 sekundy. Jeśli nie macie pojęcia, ile ładuje się wasza strona, wystarczy odwiedzić Pingdom Website Speed Test, wpisać adres strony i otrzymacie odpowiedź. Dla przykładu strona MKiDN ładuje się 2,44 sekundy, czyli mieści się w standardach, a strona Centrum Nauki Kopernik aż 3,37 sekundy, czyli poniżej zalecanej normy. Jeśli wynik testu jest słaby, należy optymalizować proces ładowania we współpracy ze specjalistą.

 

Grzech piąty: muzyczka na stronie

Grające witryny są zdecydowanie passé, jednak jeszcze nie do wszystkich to dotarło. Dotyczy to również materiałów wideo, które włączają się automatycznie po wejściu na stronę. Jeśli chcecie uraczyć użytkownika jakimkolwiek dodatkiem dźwiękowym, nie decydujcie za niego, pozostawcie mu wybór, jeśli będzie chciał uruchomić dźwięk, zrobi to sam. Nawet Facebook wprowadzając automatycznie odpalane materiały wideo na News Feed bardzo szybko je wyciszył.

 

Grzech szósty, siódmy i ósmy: brak testów UX

Na czym polega grzech szósty, siódmy i ósmy? Być może waszych stron te grzechy nie dotyczą, czego szczerze każdemu życzę i jednocześnie pozwalam sobie szczerze w to wątpić. Testy użyteczności to podstawowe źródło wiedzy o tym, jak użytkownicy korzystają z naszej witryny, jak się w niej poruszają, jak nawigują. Każda najdrobniejsza przeszkoda na drodze do poszukiwanych informacji przekłada się na konwersję strony – wiedzą o tym wszyscy, którzy w internecie coś sprzedają. O sukcesie bądź porażce mogą decydować drobiazgi: kolor przycisku, wielkość czcionki, a nawet kształt ramki.

 

Warto jak najszybciej sprawdzić, za co użytkownicy nienawidzą Twojej strony, lub przekonać się, że ją po prostu kochają, bo jest idealna.

 

5.0
INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje