SoLoMo marketing (social, local, mobile – społecznie, lokalnie, mobilnie)
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
SoLoMo marketing (social, local, mobile – społecznie, lokalnie, mobilnie)
Strategia marketingu mobilnego (mobile marketingu), która angażuje media społecznościowe oraz spełnia kryterium lokalności. Kluczowym narzędziem SoLoMo są technologie mobilne, najczęściej aplikacje wyposażone w funkcję geolokalizacji oraz przekazy adresowane według kryteriów geograficznych (geotargetowanie). Najpopularniejsza aplikacja łącząca te trzy wyznaczniki to Swarm (wcześniej Foursquare ). Użytkownicy, dzięki geolokalizacji, mogą „meldować się” (check-in) w bieżących lokalizacjach, rywalizować ze znajomymi oraz korzystać ze specjalnych rabatów oferowanych przez partnerów. Podobne funkcje oferuje aplikacja mobilna Facebook – użytkownicy również mogą oznaczać swój pobyt i sprawdzać, czy w pobliżu nie znajdują się ich znajomi.
Możliwości działań o charakterze SoLoMo wykorzystał Poznań podczas akcji „Poznań za pół ceny”. Uczestnicy, korzystając z atrakcji oferowanych w ramach kampanii, „meldowali się” w serwisie, zbierali punkty oraz rabaty oferowane przez partnerów akcji. Case study opublikował serwis Nowy Marketing – „Check-in Poznań, czyli mobilna część weekendu za pół ceny” .