newsletter

Zobacz również:

CPA (cost per action)

Cpa
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

CPA (cost per action)

Efektywnościowy model rozliczania kampanii internetowych, w którym zleceniodawca płaci za wykonanie przez użytkownika określonej czynności, np. wypełnienie formularza kontaktowego,  zapisanie się do newslettera (CPL – cost per lead) czy dokonanie zakupów w serwisie (CPS – cost per sale). Często stosowany jest w kampaniach w formacie rich media, które umożliwiają interakcję już z poziomu banneru. Oprócz CPA wykorzystuje się również modele CPC (cost per click) i CPM (cost per mille). Zaletą dla reklamodawcy jest fakt, że płatności są pobierane tylko w przypadku, gdy użytkownik wykona pożądane działanie. Liczba reklam emitowanych w internecie wywołuje zjawisko tzw. ślepoty bannerowej, czyli nieświadomego ignorowania przekazów, które formą przypominają reklamę. Badania firmy comScore wykazały, że użytkownicy „nie widzą” nawet 50% wyświetlanych bannerów – podsumowanie badań zostało opublikowane w anglojęzycznym artykule „Worse Than You Thought: Nearly Half of Online Ads Aren’t Viewed” . Jak wyróżnić swój przekaz z nadmiaru treści i przykuć uwagę odbiorcy radzi branżowy serwis Marketing przy Kawie „Czym leczyć ślepotę bannerową?” .

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje