JOMO (Joy of missing out)
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
JOMO (Joy of missing out)
Poczucie zadowolenia związane z ucieczką od natłoku informacji, ograniczonym wykorzystywaniem urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych. Jest przeciwieństwem FOMO (Fear of missing out), czyli obawy przed przegapieniem ważnej informacji, doświadczenia czy szansy na interakcję. Autorem pojęcia jest Anil Dash, który pierwszy raz opisał JOMO na swoim blogu w 2012 roku.
JOMO, jako odpowiedź na rosnące tempo życia, jest typowane przez ekspertów jako jedno ze zjawisk, które odegra kluczową rolę w 2014 roku, np. „So Long, FOMO – Here’s Why 2014 Will Be Year Of The JOMO (Joy Of Missing Out)” . W 2012 roku marka KitKat wykorzystała JOMO w swojej kampanii promocyjnej . W przestrzeni publicznej umieszczono specjalne ławki, które „blokowały” dostęp do sieci w promieniu 5 metrów. Ciekawą kampanię zrealizowała również marka Amstel – w czasach ciągłego „bycia zajętym” oferowała za darmo swój produkt osobom, które przez 3 minuty... nic nie zrobią. Case study opisała na swoim blogu specjalistka w zakresie niestandardowych kampanii marketingowych Natalia Hatalska – „Amstel: dostaniesz piwo pod warunkiem, że… nie zrobisz nic :)” .