User-generated content (UGC), user-created content (UCC)
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
User-generated content (UGC), user-created content (UCC)
Treści tworzone przez użytkowników w szczególności mediów elektronicznych. Jedna z głównych cech Web 2.0, czyli serwisów, które są współtworzone przez internautów poprzez budowanie i dystrybucję treści. Przykłady UGC to: blogi, amatorskie wideo lub materiały graficzne. Anglojęzyczny raport Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), „Participative Web: User-Created Content” , przedstawia wnikliwą analizę zjawiska UGC, m.in. wpływ ekonomiczny i społeczny oraz szansę, jaką UGC stwarza dla biznesu.
Badania przeprowadzone przez firmy Crowdtap i Ipsos pokazały, że przedstawiciele Millenialsów (inaczej Pokolenia Y, czyli osób urodzonych na przełomie lat 80. i 90.) częściej korzystają z mediów społecznościowych (71%) niż z któregokolwiek tradycyjnego kanału. UGC są o 35% lepiej zapamiętywane i aż o 50% bardziej godne zaufania. Podsumowanie badania zostało ujęte w formie infografiki w serwisie Mashable .
Popularność i rosnący wpływ UGC w mediach elektronicznych poskutkowały przeniesieniem idei do tradycyjnych mediów. W 2006 roku kanał informacyjny BBC News 24 rozpoczął emisję programu w całości tworzonego przez widzów. Koncepcję „Your News” opisał m.in. serwis Mediarun – „User generated content w BBC News 24” . Materiały prezentowane na ekranie mogą również współtworzyć telewidzowie kanału TVN24 . Dzięki Kontakt24 mogą informować redakcję o nagłych zdarzeniach, przesłać artykuł, film lub zdjęcia.
Independent Lens wykorzystała możliwości UGC do promocji filmu „Don’t Stop Believin’: Everyman’s Journey” – historii muzyka rockowego Arnela Pineda. Powstał konkurs, którego głównym zadaniem było nagranie własnej wersji przeboju grupy pt. „Don’t Stop Believin” i opublikowanie jej w serwisie Instagram lub Vine. Konkurs cieszył się dużą popularnością i zaangażowaniem fanów.