newsletter

BTL (Below the Line)

Btl
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

BTL (Below the Line)

Działania marketingowe angażujące kanały inne niż tradycyjne media (prasa, radio, telewizja), adresowane do konkretnego odbiorcy lub grupy. Forma przekazu treści czy miejsce kampanii są ściśle dobrane do preferencji, cech, zainteresowań adresata. W przeciwieństwie do ALT (Above the line), kanały BTL nie wykorzystują masowych kanałów dotarcia. W ramach kampanii BTL wykorzystywane są m.in.:

Możliwości marketingu mobilnego do promowania legalnych źródeł kultury zostały wykorzystane w kampanii „Kultura na Widoku”. Na „półkach” ulokowanych w największych polskich miastach, obok tytułów książek, filmów czy utworów muzycznych umieszczono fotokody. Przechodnie, za pomocą telefonu komórkowego, mogli skanować znaczniki, które kierowały do stron z darmowymi lub dostępnymi za niewielką opłatą tekstami kultury. Kampania była częścią obchodów Święta Wolności. Szczegółowe case study zostało opublikowane w serwisie fundacji Legalna Kultura, pomysłodawcy akcji „KULTURA jest NA WIDOKU. Sięgajmy po nią świadomie”.

Potencjał kampanii BTL wykorzystują z powodzeniem również instytucje kultury. Wirtualne Muzea Małopolski swoją cyfrową kolekcję promowały m.in. wykorzystując marketing wirusowy i nowe media. Utrzymany w zabawnej konwencji film „Ostatnie harce Lajkonika, czyli Następny, proszę!” był szeroko rozpowszechniany przez internatów i opisywany przez branżowe media (np. „Lajkonik zdigitalizowany, czyli kampania promująca Wirtualne Muzea Małopolski”). 

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje