newsletter

Multiscreening (second screen)

Multiscreening
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Multiscreening (second screen)

Zjawisko polegające na jednoczesnym korzystaniu z kilku ekranów, najczęściej telewizora i komputera lub telefonu. Podczas oglądania programu w telewizji czy internecie użytkownik często korzysta z mediów społecznościowych, poszukuje dodatkowych informacji na temat oglądanych treści czy prezentowanego produktu. Firma IRCenter opublikowała raport na temat zjawiska multiscreeningu w Polsce. Według badania 62% użytkowników wybiera komputer jako „second screen”, telefon – 52%, zaś 26% korzysta z tabletu.

Rozwój multiscreeningu oferuje nowe możliwości instytucjom kultury i rozrywki czy firmom branży e-commerce i m-commerce. Umożliwia organizację kampanii cross-mediowych, podczas których odbiorca „przełącza się” pomiędzy różnymi kanałami komunikującymi markę. Bardzo ciekawym przykładem strategii wykorzystującej multiscreening jest aplikacja mobilna FUN APP, dedykowana kanałom telewizyjnym 4fun Media. Dzięki oprogramowaniu widzowie stacji mogli wchodzić w interakcje z materiałami prezentowanymi na „pierwszym” ekranie: „lajkować” teledyski, brać udział w quizach muzycznych, uzyskać dostęp do dodatkowych treści oraz streamingu. Aplikacja mobilna jest efektywnym narzędziem adresowanym do młodej publiczności, które aktywizuje widza i wzbogaca program telewizyjny o element interaktywności. Opis case study znajduje się w branżowym raporcie „Marketing mobilny w Polsce 2013/2014” opublikowanym przez serwis jestem.mobi.

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje