newsletter

Multiscreening (second screen)

Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Multiscreening (second screen)

Zjawisko polegające na jednoczesnym korzystaniu z kilku ekranów, najczęściej telewizora i komputera lub telefonu. Podczas oglądania programu w telewizji czy internecie użytkownik często korzysta z mediów społecznościowych, poszukuje dodatkowych informacji na temat oglądanych treści czy prezentowanego produktu. Firma IRCenter opublikowała raport na temat zjawiska multiscreeningu w Polsce . Według badania 62% użytkowników wybiera komputer jako „second screen”, telefon – 52%, zaś 26% korzysta z tabletu.

Rozwój multiscreeningu oferuje nowe możliwości instytucjom kultury i rozrywki czy firmom branży e-commerce i m-commerce. Umożliwia organizację kampanii cross-mediowych, podczas których odbiorca „przełącza się” pomiędzy różnymi kanałami komunikującymi markę. Bardzo ciekawym przykładem strategii wykorzystującej multiscreening jest aplikacja mobilna FUN APP , dedykowana kanałom telewizyjnym 4fun Media. Dzięki oprogramowaniu widzowie stacji mogli wchodzić w interakcje z materiałami prezentowanymi na „pierwszym” ekranie: „lajkować” teledyski, brać udział w quizach muzycznych, uzyskać dostęp do dodatkowych treści oraz streamingu. Aplikacja mobilna jest efektywnym narzędziem adresowanym do młodej publiczności, które aktywizuje widza i wzbogaca program telewizyjny o element interaktywności. Opis case study znajduje się w branżowym raporcie „Marketing mobilny w Polsce 2013/2014” opublikowanym przez serwis jestem.mobi .

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje