newsletter

Zobacz również:

Reklama mobilna

Reklama mobilna
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Reklama mobilna

Reklama emitowana na urządzeniach mobilnych, w serwisach oraz aplikacjach. Do najpopularniejszych nośników należą: statyczny banner reklamowy, przekaz w formacie rich media oraz kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce. Narzędzia reklamy mobilnej opisuje szczegółowo Monika Mikowska, ekspertka marketingu mobilnego i blogerka – „Kampanie reklamowe w kanale mobilnym” . Reklama mobilna może być adresowana m.in. pod względem: lokalizacji, pory dnia czy systemu operacyjnego.

Sektor reklamy mobilnej stwarza dodatkowe możliwości dla reklamy w formacie rich media. Oprócz grafiki i wideo, banner może zawierać zaskakujące, budzące zainteresowanie i zaangażowanie elementy. W kampanii promującej serial „Hannibal” wykorzystano możliwości ekranu dotykowego – użytkownicy, korzystając z mobilnych wersji serwisu, zostawiali na wyświetlaczu „krwawe ślady” . Kolejna odsłona reklamy prezentowała kluczową treść kreacji – opis filmu, zwiastun filmowy oraz galerię zdjęć. Według statystyk firmy Mobext Polska, realizatora kampanii mobilnej, reklama wywołała ponad 230 tys. interakcji w ciągu 4 dni emisji.

Kanał telewizyjny Discovery również zaangażował do kampanii reklamę w formacie rich media. Użytkownik, aby przejść do właściwych treści, musiał… potrząsnąć urządzeniem. Dzięki temu uzyskiwał dostęp do zwiastuna oraz mógł się zapoznać z krótkimi opisami programów (kreację rich media prezentuje film w serwisie YouTube ). Inne angażujące formaty rich media to m.in.: puzzle, labirynt czy kalendarz (po kliknięciu wydarzenie zostaje dodane do terminarza w telefonie użytkownika).

Reklamą mobilną nazywa się również ruchome nośniki, np. samochody czy przyczepy.

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje