Custom publishing
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
Custom publishing
Wydawnictwo własne przedsiębiorstwa, np. magazyny firmowe, e-ziny czy newslettery . Custom publishing jest jednym z narzędzi public relations , e-PR i marketingu . Wydawnictwa własne dzięki roli informacyjnej oraz edukacyjnej, które pełnią, budują pozycję firmy oraz wspomagają sprzedaż. Tworzą świadomość marki, wzmacniają ją oraz kreują lojalność klientów. Odrębną grupą są wydawnictwa wewnętrzne, np. gazetki firmowe, które pełnią rolę integracyjną, motywacyjną lub pomagają budować kulturę przedsiębiorstwa.
Od 2001 roku wydawnictwo Agape co roku organizuje konkurs biuletynów firmowych. W zeszłorocznej edycji (2013) wśród laureatów znaleźli się m.in.: Credit Agricole Bank Polska (najlepszy biuletyn wewnętrzny - „ÇA va!” ), Urząd Miasta Łodzi (za „ Newsletter Przemysłów Kreatywnych ”) czy Polski Komitet Olimpijski (za „Olimpionik” , w kategorii biuletyn instytucji). Obok nagrody Agape przyzwane są również Szpalty Roku – na oficjalnym serwisie plebiscytu opublikowana została pełna lista tegorocznych zwycięzców .
Przykłady strategii custom publishing to np. newsletter portalu kulturalnego O.pl , Biuletyn Informacyjny Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku czy newsletter wydawany przez Fashion Week Poland .