Media Relations
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
Media Relations
Rodzaj działań public relations (PR) i e-public relations (e-PR) , których założeniem jest zbudowanie pozytywnych relacji z przedstawicielami tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) oraz nowych mediów (Internet). Głównym celem jest przekazywanie za pośrednictwem mediów informacji adresowanych do szerokiej publiczności w postaci np. artykułów, audycji radiowych czy telewizyjnych.
Do zbioru narzędzi media relations zalicza się m.in.:
- informacje prasowe – branżowy serwis PRoto.pl podpowiada, jak napisać dobrą informację prasową ,
- konferencje prasowe,
- testy produktów,
- bezpośrednie kontakty z przedstawicielami mediów,
- wysyłkę kreatywną.
W ramach działań media relations Małopolski Instytut Kultury , pomysłodawca projektu Wirtualne Muzea Małopolski (WMM) , zorganizował spotkanie dla dziennikarzy, podczas którego mieli oni niecodzienną okazję obejrzenia procesu digitalizacji starożytnej mumii pochodzącej z Muzeum Archeologicznego w Krakowie . Zdigitalizowany eksponat stał się częścią ekspozycji portalu WMM. Wydarzenie zostało udokumentowane w postaci licznych informacji prasowych i fotorelacji w mediach regionalnych, ogólnopolskich i branżowych (np. „Jak skanowano mumię egipskiej kapłanki” ). Tym samym idea wirtualnych muzeów została szeroko rozpowszechniona wśród regionalnej społeczności i pasjonatów sztuki.