newsletter

Zobacz również:

Bluecasting

Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Bluecasting

Działanie bluetooth marketingu polegające na przesyłaniu komunikatu na telefon komórkowy adresata za pomocą urządzenia bluetooth umieszczonego na nośniku typu outdoor, takim jak billboard czy citylight. Technologia bluetooth, powszechnie wykorzystywana w smartfonach, umożliwia bezprzewodową wymianę treści w odległości nawet do 100 metrów. Dzięki urządzeniu mogą być przesyłane treści różnego rodzaju, np. tekst, zdjęcie czy multimedia. Bluetooth marketing, obok m.in. NFC, jest narzędziem proximity marketingu (marketingu sąsiedztwa). Branżowy serwis GoMobi w artykule pt. „Marketing automation w świecie mobile” opisuje nowe działania proximity marketingu.

Bluecasting może być z powodzeniem stosowany przez ośrodki kultury czy zabytki architektoniczne. Dzięki urządzeniu bluetooth adresat otrzyma bezpośrednio na swój telefon np. harmonogram wydarzenia, mapę galerii czy krótki film prezentujący sylwetkę autora. Przed hiszpańską twierdzą Alhambra w Grenadzie zostały umieszczone specjalne nośniki zawierające informację o możliwości pobrania mobilnego przewodnika za pośrednictwem połączenia bluetooth.

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje