Media społecznościowe (social media)
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015
Media społecznościowe (social media)
Np. Facebook , YouTube , Instagram czy blog . Serwisy internetowe i mobilne oferujące użytkownikom możliwość komunikowania się, czyli tworzenia i dystrybucji treści. Media społecznościowe są integralną częścią idei Web 2.0. - portali internetowych, których podstawą są treści tworzone przez użytkowników (user-generated content). Media branżowe wieszczą nadejście ery Web 3.0., której istotę przedstawia Maciej Oleksy w artykule „ Web 3.0 – Ludziom dziękujemy ”.
Do mediów społecznościowych można zaliczyć:
- Serwisy społecznościowe oraz blogi;
- Gry typu MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game), np. World of Warcraft ;
- Tzw. wirtualne światy, np. Second Life .
Rosnąca popularność mediów społecznościowych skutkowała rozwojem nowej dziedziny, social media marketingu. Z promocją w sieciach społecznościowych związany jest również tzw. marketing wirusowy , czyli dobrowolne przekazywaniem przez użytkowników atrakcyjnych treści. Narzędzia social media marketingu to m.in. firmowe profile w serwisach społecznościowych, blogvertising , gry itd.
Amerykańskie Getty Museum posiada profil we wszystkich najważniejszych mediach społecznościowych. Analizę działań muzeum w obszarze social media można przeczytać na blogu Business & Culture – „Getty Museum – czyli jak być skutecznym w social media” . Bardzo aktywny w tej dziedzinie jest także krakowski Mocak . Oprócz standardowych kanałów, jak Facebook czy YouTube, wykorzystuje również mniej popularne, np. Foursquare i Vine .