newsletter

Foursquare

Foursquare
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Foursquare (foursquare.com)

Serwis społecznościowy wraz ze wspierającą go aplikacją mobilną, który oferuje użytkownikom możliwość „meldowania się” (check-in) w aktualnej lokalizacji (np. muzeum, kinie czy na koncercie). Aplikacja angażująca geolokalizację, dostępna jest na systemy Android, iOS oraz Windows Phone. Foursquare został opublikowany w 2009 roku.

Serwis wykorzystuje grywalizację. Użytkownicy zdobywają punkty za każdy „check-in”, a osoba, która „zamelduje się” w danym miejscu największą ilość razy zostaje jego „burmistrzem”. Ilość zgromadzonych punktów prezentowana jest w formie rankingu, co dodatkowo wzmaga rywalizację. Serwis przyznaje również „odznaki” za wykonanie zadania, np. oznaczenie się 10 razy w klubokawiarni. Oprócz odznaczeń podstawowych i specjalistycznych, użytkownicy mogą kolekcjonować również tzw. „odznaki partnerskie” – nadawane przez instytucje i firmy.

Media, artyści czy instytucje kultury z powodzeniem wykorzystują Foursquare do nieformalnej komunikacji. Kanał telewizyjny The History Channel publikował w aplikacji Foursquare wskazówki (tips) dotyczące miejsc wartych odwiedzenia. Wokalistka Alicia Keys komunikowała się z fanami m.in. publikując listę miejsc, które miały dla niej szczególne znaczenie podczas nagrywania płyty („The Making of Songs In A Minor”). Konto w serwisie posiada też Musem of Modern Art. (MoMA), jest obserwowane przez ponad 170 tys. użytkowników. Możliwości marketingowe serwisu opisuje Katarzyna Sejdak w artykule z cyklu „Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce”.

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje