newsletter

YouTube

Youtube
Autor: redakcja Data publikacji: 03.05.2015

YouTube (YouTube.com)

Serwis społecznościowy, który oferuje możliwość bezpłatnej publikacji i odtwarzania materiałów video oraz korzystania z mediów strumieniowych (nadawania audycji „na żywo”). Na indywidualnych kontach, tzw. kanałach, użytkownicy mogą udostępniać m.in. zwiastuny filmów, teledyski oraz autorskie nagrania. Rosnąca popularność serwisu YouTube oraz pokrewnych portali skutkowała powstaniem tzw. videoblogów, czyli blogów internetowych, na których publikowane są głównie materiały audiowizualne. Serwis oferuje możliwość umieszczania m.in. reklam video – TrueView Video Ads. Za pośrednictwem kanałów serwisu emitowane „na żywo” były m.in. Open’er Festival 2012, beatyfikacja Jana Pawła II czy ślub księcia Williama i Kate Middleton.

Portal powstał w 2005 roku, został założony przez Chada Hurleya, Steve’a Chena i Jaweda Karima. W 2006 tygodnik Times przyznał społeczności internetowej tytuł Człowieka Roku, w uzasadnieniu szczególnie podkreślając rolę serwisu YouTube. W tym samym roku portal został kupiony przez Google za 1,65 mld dolarów. W grudniu 2012 teledysk do piosenki „Gangnam Style” osiągnął, jako pierwszy w historii serwisu, miliard wyświetleń.

YouTube odwiedza co miesiąc ponad miliard unikalnych użytkowników, a co minutę zamieszczanych jest 100 godzin filmów. Wg badań firmy Nielsen publiczność serwisu w wieku 18-34 jest liczniejsza niż w przypadku dowolnej telewizji kablowej, a statystycznie każdy mieszkaniec Ziemi spędza prawie godzinę miesięcznie, oglądając materiały na portalu. Najnowsze doniesienia na temat serwisu można śledzić na oficjalnym blogu.

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje