newsletter

Showrooming

Showrooming
Autor: Redakcja Data publikacji: 03.05.2015

Showrooming

Zjawisko polegające na oglądaniu czy testowaniu towaru w stacjonarnym sklepie i dokonywaniu zakupu online. Na rozwój showroomingu znaczny wpływ ma rosnącą liczba urządzeń przenośnych. Za pomocą smartfonu lub tabletu klienci bez opuszczania sklepu mogą porównać ceny i dokonać zakupu w sieci – co stanowi ogromną szansę dla rozwoju m-commerce (mobile commerce). Branżowy serwis Brief przedstawia szanse i zagrożenia dla tradycyjnych sklepów, które płyną z showroomingu.

Według badania Mobile Life 2013 na świecie 33% klientów testuje produkt w sklepie przed dokonaniem zakupu w sieci. W Polsce 28% konsumentów korzysta z telefonu podczas zakupów – porównuje ceny, poszukuje informacji o produkcie czy zasięga opinii znajomych. Infografikę ilustrującą najważniejsze rezultaty badań opublikował serwis Jestem.mobi, „Showrooming w Polsce – aktualne dane z Mobile Life 2013”. W 2012 roku badania Global Tablet Research firm InMobi i Mobext ujawniły, że 69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów, a 22% respondentów dokonuje częściej zakupów w sklepach internetowych niż stacjonarnych. 

INNOWACYJNA GOSPODARKA - NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, UNIA EUROPEJSKA - EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013

dotacje na innowacje